Goodbye Orlando, hello West Palm Beach

2 januari 2012 - West Palm Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vroeg opgestaan en ontbeten. Gebakken aardappel, pannenkoeken, bacon en veel meer avondeten. :(   Nadat we de auto hadden ingeladen moesten we eerst nog tanken. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maarja we zijn in de USA dus het is anders dan anders. Nadat ik eerst aan een andere bestuurder gevraagd had welke benzine erin moest bleek de creditkaart niet te werken. En nu. Gelukkig stond er aan de andere pomp nog een bestuurder. Op de vraag of hij ons wilde helpen was zijn antwoord resoluut "nee". Gelukkig wilde hij ons na een uitgebreide uitleg toch helpen en bood zijn excuses aan voor zijn 'nee'. Er bleek hier vaak om geld gevraagd te worden. Nadat de man ons uitgelegd had hoe het één en ander werkte, moesten we naar de kassa om eerst te betalen voordat we konden tanken. UIteindelijk kon de tank gevuld worden en konden we op weg naar West Palm Beach. Een kleine 235 km, maar toch ruim 4 uur onderweg. Onderweg liet Linda haar ongekend talent horen. Als je bij het kopje video's kijkt, kan je een stukje hiervan horen. Eenmaal aangekomen waren de kamers nog niet klaar en moesten we om 15.00 uur terugkomen. Dus de auto weer in en naar het strand. Ondertussen werd de lucht wat donkerder en liet de zon zich steeds minder vaak zien. Toch de schoenen uitgedaan en een stuk over het strand gelopen.

Na de lunch op de boulevard (een pakketje dat we 's ochtend kregen) reden we nog even langs de mooie grote huizen (kastelen) van zeker een paar beroemdheden. Echt niet normaal. Terug in het hotel konden we kamers in en maakte we ons klaar voor het diner. Daarvoor gingen we naar "City Place". Een centrum met winkels en restaurants voor de jetset in Palm Beach. We kwamen, na even zoeken en vergelijken, terecht bij Charly'sCharly's een grill met een mexicaans tintje. De serveerster maakte ons attent op het feit dat als we vóór 19.00 uur bestelde een gedeelte van de menukaart voor de helft van de prijs was. En dat was naturlijk niet tegen dovemansoren gezegd. We hebben heerlijk gegeten voor een klein prijsje.

Terug op de hotelkamer deze blog nog even geschreven. Wij vinden het erg leuk dat velen deze blog volgen en genieten op onze beurt weer van de reacties erop. Dit moedigt ons weer aan om nog meer te schrijven.

Vergeet niet om naar het geluidfragment onder 'video's' te luisteren. Voor feesten en partijen kan Linda natuurlijk ingehuurd worden.:)

Oja, morgen is de moeder van Monique en Linda, de schoonmoeder van René en de oma van Joris en Vianne jarig. En allemaal op dezelfde dag. Leuk hè.

1. Marcel Kruithof:
    3 januari 2012
    Gefeliciteerd met jullie moeder, schoonmoeder en oma! Ik zou er vandaag eentje extra op drinken... Geniet ervan en kun je niet beter goud gaan zoeken dan nep schatten? :)