see you later aligator

8 januari 2012 - Everglades Np, Florida, Verenigde Staten

Deze morgen vroeg opgestaan. Ten eerste is het nog een uurtje rijden en ten tweede willen we niet midden op de dag door de Everglades fietsen. Dus om 7.30 uur zaten we aan het ontbijt. Weer een geweldig buffet waarvan je kan blijven eten. Dat doen we ook wel een beetje maar vandaag niet.  Nadat we de jongens van het hotel ons kaartje hadden laten zien werd onze Dodge voorgereden om vervolgens met een uurtje in de Everglades te staan.

We begonnen vandaag met een fietstocht van 25 km door de Everglades. We willen graag oog in oog en op bijtafstand van de alligators (gator) komen. Nadat we de fietsen hadden uitgezocht en Vianne als enige een helm werd aangemeten (< 15) waren we klaar voor vertrek. Nadat we nog geen 50 mtr hadden gefietst kwamen we de eerste gator al tegen. Wauw, dat is gaaf. Zo’n joekel vlakbij. Hij hoeft zijn bek maar open te doen en hij heeft een lekker maaltje te pakken. Hoe meer gators we tegenkwamen hoe dichterbij wij durfde te komen. Aan het einde van de dag zouden we er zelf eentje aaien en zou René gebeten worden. (zie foto’s) Halverwege de fietstocht was er een uitkijktoren met een wijds zicht over de Everglades. Fantastisch om te zien. Onder deze toren lagen ook nog eens 4 grote gators op veilige afstand van de bezoekers. Op de rest van de route kwamen nog vele gators tegen, maar één is nog wel het vermelden waard. Dat we een gator met 8 hele kleine gatortjes zagen. Echt schattig om te zien. Maar ook deze kleintjes schijnen je lelijk te kunnen verwonden. Na ongeveer 25 km fietsen kwamen we weer bij het beginpunt. Gelukkig maar want de billen begonnen zeer en flink nat te worden. De temp. was ondertussen gestegen naar 77 gr. fahrenheit (ong. 25 gr. celcius) en op een open vlakte met weinig wind is dat behoorlijk warm. De fietsen werden weer ingeleverd en we reden een klein stukje terug om naar het Gatorpark te gaan. Daar zouden we met een airboat gaan en zouden we nog een show te zien krijgen. Maar eerst was het tijd voor de lunch. En wat eet je als je in de Everglades bent….? Natuurlijk gatorvlees. Tenminste, alleen René durfde het aan.  En het smaakte prima. Een beetje naar kip, maar dan wat taaier en de structuur is anders.

Na de lunch was het tijd voor de airboat. Ook dat was erg gaaf om mee te maken. We kregen allemaal oordoppen om in te doen, want die motor maakt vreselijk veel  herrie. Het eerste stuk gingen we nog rustig aan en konden we nog wat gators spotten. Daarna werd het gas opgetrokken en stegen we bijna op.  Met grote snelheid vlogen we een bocht in om er vervolgens even hard weer uit te knallen. Een geweldige ervaring. Helaas was het maar een half uurtje.

Na de airboat volgde er nog een kleine show met wat dieren en gators. Een babygator werd zelfs bij Monique op haar knie gezet. Dat was wel even schrikken. Gelukkig was de oppasser in de buurt.  Hij liet ons ook zien wat nu gator-wrestling was.  Wel stoer wat hij deed, maar hij waarschuwde ons wel dat dit alleen door professionals gedaan mocht worden. Jammer Joris had het graag ook even gedaan. Als laatste mochten we nog even op de foto met een gator. Zijn bek was wel dicht getaped maar het was toch wel gaaf om even dat beest te voelen.

Hierna reden we weer terug naar Miami met een tussenstop om te tanken. Tijdens het tanken waren we nog getuige van een heus bitchfight. Wat er precies aan de hand was wisten we niet maar het was wel weer een leuke afsluiting van deze dag :). s-‘Avonds weer genoten van het dinerbuffet en van een avondwandeling over de boardwalk.

1. Yvonne:
    8 januari 2012
    Hallo luitjes,
    Ziet er allemaal leuk uit, de foto's en de blogs lezen leuk. Geniet nog van de laatste dagen.

Grtz
  2. Jacqueline Buzing:
    8 januari 2012
    Ziet er spectaculair uit, maar jullie stralen vooral héél veel plezier uit! Leuk om te zien!